04-06-08

Kampusch en Lauda en de reklamejongens: over grenzen doorbreken, risico’s aandurven, verantwoordelijkheid….

Natascha Kampusch heeft op Puls4, de commerciële zender uit Wenen, nu haar eigen talkshow en de eerste uitzending bracht haar samen met Niki Lauda

Twee mensen die heel wat hebben meegemaakt.  Deze uitzending werd als ‘fait divers’ alom vermeld  in de wereldpers: hier heb je een slachtoffer dat een carrière als mediaster begint.  Een nieuwe stap om de kijker te binden…

Het net maakt het ons (gelukkig) mogelijk die uitzending zelf te bekijken. Deze bevat enkele mooie momenten waarvan je er een hieronder (met onderschriften) kan bekijken:

 

 

Tot aan de pauze voor de ‘boodschappen’ in volgend filmpje  krijg je Nederlandse ondertiteling:

 

 

Wat opvalt is dat dit toch interessante gesprek rond risico’s en de al dan niet bewuste bereidheid daartoe gewoon  wordt afgebroken omwille van de ‘boodschappen’  Na de onderbreking gaat men gewoon met een ander thema verder: de relaties van Niki Lauda.  Gewoon jammer dat alles voor ‘boodschappen’ moet wijken, er is nog zoiets als respect voor het gesprek zelf.  De antwoorden van Natascha Kampusch tonen duidelijk aan dat hier iemand aan het woord is die de  tijd heeft gehad na te denken over fundamentele en extreme gevoelens en daar wijsheid uit geput heeft.  Wijsheid waaraan het duidelijk  de reklamejongens  ontbreekt: bij hen geen respect  voor een gesprek, de laatste zinnen moeten wijken voor boodschappen en nadien hop naar een ander thema... Kampusch als consumptiegoed?Kampusch brengt mooie televisie. Nu aan de reclamejongens om dat niet te verguizen: respect ...

 

18:52 Gepost door doeterniettoe in Media | Permalink | Commentaren (0) | Tags: natascha kampusch, niki lauda |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.