21-06-06

De eigenaardige wegen van de reklame (en de politiek)…

 

 

 

Alles is goed zolang er maar over je gesproken wordt…

 

 

 Actie bij Daikin Oostende, de airconditioningfirma. De ABVV woordvoerder zegt dat ze in hun fabriek ook airconditioningtoestellen maken voor grote ruimten maar dat de bazen die niet installeren in hun eigen firma. Het is er 30 graden en meer heet bij hittegolven. De werknemers krijgen gewoon de tijd niet er een  in hun fabriek te installeren, ze kunnen nl. de bestellingen niet bijhouden.

 

Uitiendelijk is deze actie tegelijk de beste denkbare GRATIS reklame voor de firma Daikin.

Er wordt over Daikin gesproken in een reklamevrije context (het nieuws) waardoor de firmanaam extra opvalt.

Ook al ogen de bazen niet sympathiek in deze zaak (zal de luisteraar en de bazen worst wezen), de luisteraar hoort dat Daikin ook airconditioningtoestellen maakt voor grote ruimten. Hij hoort ook dat er veel werk is en dat men de bestellingen haast niet kan bijhouden.

Allemaal facetten rond airconditioning toestellen die in de oren blijven hangen…

 

De ideale reklame a.h.w.: gratis reklame met grote weerklank, meer omzet bij Daikin en de arbeider hij zweette ondertussen voort…

 

 

zoekend waar hangt die airconditioning.....???

 

Hier het bericht van de vrt rond Daikin:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/...

 

 

 

Hetzelfde procédé geldt ook in de politiek: hier in het ‘vrije’ Westen (de twee woorden Westen en vrij worden vaak samengenomen al is dat niet zulke vanzelfsprekendheid, het heeft iets van taalmanipulatie). Elk protest hier tegen de overheidspolitiek bvb. wordt vaak afgedaan met: “Zie wat je hier kan. Hier kan je protesteren, je hebt de vrijheid dat te doen.” En ondertussen kan de grote leider voortgaan  met zijn eigen oorlogsagenda bvb…. Vergezocht? Snoert het antwoord van de grote leider je niet afdoend de mond?

 

13:12 Gepost door doeterniettoe | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.